top of page

CENA:

Zdarma

PŘÍSTUPNOST:
  • U rybníka před hotelem JEF, půjdete rovně přes silnici - stále do kopce, jakoby směrem Rybniště. Po cca. 1km chůze do kopce odbočíte za vodárnou do prava a budete se dál držet žlutého turistického značení.

• TIP pro zpáteční cestu: Když sejdete z vyhlídky zpátky k informační tabuli a turistickému rozcestníku, dejte se do prava po cestě směrem na Chřibskou...Držte se stále jakoby jste chtěli Spravedlnost obejít kolem dokola...Vyjdete u autobusové zastávky Doubice - Konečná a pak jen sejdete po asfaltu po již známé trase

S kočárkem a kolem se nedostanete na úplný vrchol Spravedlnosti.

ADRESA:

50.8800475N, 14.4673006E

Spravedlnost

Doubice

Zalesněný čedičový vrch Spravedlnost, se nachází u obce Doubice, těsně na rozhraní NP České Švýcarsko a CHKO Lužické Hory. Je to bývalé popraviště, ke kterému se váže několik hrůzných pověstí. Lidová německá pověst vypráví o strašidelném duchu Rohál, německy Hörndl, který tu pravidelně obchází. Na svahu pod horou je skalisko z pěti čedičových sloupů nazvané Malá Spravedlnost.

Zdroj www.hotel-jef.cz

Protože vrch Spravedlnost je pravděpodobně nejbližším turistickým bodem od Infocentra Doubice, budeme se věnovat popisu cesty podrobněji.

foto:Martin Janoška

Popis výletu:

Start této spíše procházky než než nějaké tůry je u zmíněného Infocentra Doubice, kde najdete nejen parkoviště, ale i Starou hospodu s její vyhlášenou kuchyní.

Od infocentra se vydáte do kopečka a budete se drže výhradně žluté značky, která Vás dovede až na vrchol.

Od infocentra se vydáte do kopečka kolem Doubických chalup a budete se držet výhradně žluté značky, která Vás dovede až na vrchol.

Nejprve však projdete kolem dětského hřiště a po 100 metrech u rybníka minete 2 staré krásné chalupy. V jedné z nich je hospoda, tak ti kdo už po 400m dostali žizeň, mají poslední šanci na občerstvení.

Asi po 100m Vás žlutá značka odvede na menší asfaltku na pravé straně, která se pomalu zdvihá a odkryje Vám několik krásných starých doubických chalup, i novou výstavbu.

Tato část je vhodná i pro maminky s kočárky. Cesta je klidná a část jdete i ve stínu.

Po silničce dojdete na hlavní příjezdovou cestu do Doubice ze směru od Rybniště. Vy se po ní dáte doleva.

Je to jediné místo, mohou auta jezdit rychleji, než Vám může být příjemné, proto zde pozor.

Naštěstí zhruba po 100 odbočujete doprava na polní cestu. Stále jdete po dobře značené žluté stezce.

Po 50m dojdete k rozcestníku, který Vás rovně nasměruje do Chřibské a doprava Vás po pár metrech dovede k informační ceduli o vrchu Spravedlnost

Pokud si to zde nerozmyslíte, tak Vás odtud čeká lehké stoupání k vrcholu. Pro městské kočárky zde cesta končí. Pokud kočárek, který něco vydrží můžete ještě chvíli pokračovat, ale každopádně na vrchol s kočárkem nevyyjedete.

Stoupání není nijak drastické. Zvládne každý, kdo je aspoň trochu zdatný.

Pokud půjdete tiše, máte šanci spatřit srnu.

Nahoře na Vás čeká zábradlí i lavička můžete si užívat výhled na Chřibskou.

Cestou můžete přemýšlet jak asi bylo odsouzencům, kteří věděli, že je to jejich poslední stoupání.

U čtení tabule si hezky odpočinete před závěrečným stoupáním.